25.3. 2014

Sara Češarek: Predvaje za orientacijo in mobilnost predšolskih otrok

Avtor: ,

Sara Češarek: Predvaje za orientacijo in mobilnost predšolskih otrok

Orientacija in mobilnost sta pri osebah s slepoto ali slabovidnostjo korak k samostojnosti in neodvisnosti. Da bi bili čim boljši, pa ju moramo začeti uriti že v prvih letih otrokovega življenja. Predvaje za orientacijo in mobilnost pri malčkih so sestavljene iz urjenja motoričnih spretnosti, namenskega gibanja, senzornih veščin, prostorskih konceptov, sledenja in zaščitnih tehnik. Pri malčkih skoraj vse predvaje urimo prek igre in dejavnosti, ki jih s pomočjo tiflopedagoga lahko izvajajo tudi starši ali skrbniki otroka. Prav tako se lahko otrok marsikatero veščino, ki jo bo pozneje potreboval pri orientaciji in mobilnosti, nauči tudi prek vsakodnevnih dejavnosti doma, kot so na primer pomoč pri mešanju omake za kosilo in skupno sesanje prostorov. V članku bodo predstavljeni nekatere veščine, ki jih mora otrok osvojiti, da bo trening orientacije in mobilnosti čim bolj učinkovit, ter kratki primeri vaj, ki jih lahko izvajamo z otrokom doma. Pomembno je, da smo pri izvajanju predvaj potrpežljivi, da otroka spodbujamo, mu nudimo povratne informacije ter ga pohvalimo.

Celoten članek je dostopen na spodnji povezavi:

Predvaje za orientacijo in mobilnost predšolskih otrok


O avtorju

Število prispevkov: