Jezik in njegov zapis se nenehno spreminjata in razvijata. To velja tudi za brajico. Od zadnje posodobitve slovenske brajice (1974) je minilo že precej časa in od takrat se je marsikaj spremenilo. Pojavili so se novi znaki, kot na primer afna @ ali evro €. V brajici je potrebno tiskati besedila na vseh področjih življenja […]


Zaradi strogega varstva avtorskih pravic je pri vzpostavitvi knjižnice oziroma informacijskega centra slepih in slabovidnih treba razumeti in tudi upoštevati avtorskopravne določbe, saj le-te dejavnost, ki jo želi opravljati knjižnica oziroma informacijski center, v nekaterih primerih zelo omejujejo. Študijo je za potrebe projekta KSS izdelal Inštitut za intelektualno lastnino (IPI). Do celotnega besedila lahko dostopate […]


Model knjižnice, ki naj bi ljudem z oviro branja zagotavljal enake možnosti dostopa do publikacij, izhaja iz definicije in kvantificiranja ciljnih skupin, ki naj jim knjižnica služi, dejavnosti, ki naj jih izvaja, slabosti trenutne dostopnosti knjižničnih storitev za omenjeno ciljno skupino in tuje prakse ter organizacije izvajanja knjižničnih storitev. Študijo je za potrebe projekta KSS […]


Knjižnični program Prostor knjižnice za slepe in slabovidne je študija zmogljivosti obstoječega prostora knjižnice Zveze društev slepih in slabovidnih Slovenije (ZDSSS), ki omogoča oceniti vpliv prostorskih pogojev na dejavnost knjižnice in podati načrt potrebne velikosti knjižničnih prostorov za delovanje te knjižnice kot osrednje knjižnice za slepe in slabovidne v Sloveniji. Študija je bila izdelana za […]


Raziskava o potencialnih uporabnikih knjižnice za ljudi z okvaro vida in za ljudi z oviro na področju branja ima namen analizirati obstoječe bralne vzorce ljudi z različnimi stopnjami senzornih ovir in ovir na področju branja, njihove potrebe in želje v zvezi s knjižnico in dostopanjem do bralnega gradiva. Osredotoča se na dva parametra, ki naj […]


Priročnik za spodbujanje družinske pismenosti (Strokovni urednici Livija Knaflič in Nataša Bucik) Branje in pismenost sta postala pomemben del naših življenj, saj je branje veščina, ki jo dnevno uporabljamo pri najrazličnejših opravilih, hkrati pa služi tudi sprostitvi in zabavi. »Poleg različnih vsebin se pojavljajo tudi različne oblike (tehnologije) za rabo branja in pisanja: od običajnega […]


V drugem delu zbornika je predstavljena študija primera Učinkovitost treninga »Preobrat« pri učenju branja učencev z disleksijo. Trening je usmerjen v izboljšanje delovnega spomina, s čimer naj bi se izboljšalo tudi branje. Sestavljajo ga različne vaje za urjenje slušnega in vidnega spomina. Predstavljene so dejavnosti Beremo s tačkami, kjer gre za sodelovanje knjižnice Šiška in […]


Spopadanje z različnimi bralnimi težavami zahteva poznavanje posameznih skupin in skrbno izbiranje metod, ki prispevajo k zmanjševanju ovir in razvijanju pismenosti do ravni, ki jo posameznik zmore doseči. V zborniku Bralnega društva je zbrana paleta člankov, ki opozarja na pomen opismenjevanja in dostopa do ustreznih besedil tako za slepe in slabovidne kot tudi za osebe […]


Pečjak in Ajdišek opozarjata, da so bile bralne spretnosti in zmožnost za izobraževanje vedno pomembne, danes, v obdobju tako imenovane informacijske družbe, pa so še toliko bolj. Slednje namreč predstavljajo orodje za pridobivanje, organiziranje in uporabo informacij pri učenju ter so tako ena od ključnih medpredmetnih kompetenc, ki pomembno vpliva na uspešnost posameznika v izobraževanju. […]


Zbornik je nastal v okviru projekta Opolnomočenje učencev z izboljšanjem bralne pismenosti in dostopa do znanja, njegov namen pa je bil zagotoviti enake izobraževalne možnosti, izboljšati dostop do kakovostnega izobraževanja, integrirati učinkovite didaktične strategije za doseganje višjih ravni bralne pismenosti na stopnji obveznega izobraževanja ter s tem prispevati k uresničevanju nacionalne strategije za razvoj pismenosti. […]



Sintetizator govora

Biblos

Prijava na novičnik

Sledite nam na Facebooku

Twitter @ZDSSSKSS