Obveščamo vas, da je izšel Priročnik o inkluzivnem oblikovanju in dostopu do informacij. Vabljeni k njegovi uporabi, da skupaj naredimo prostor RESNIČNO SKUPEN! Priročnik v PDF formatu si lahko prenesete na spodnji povezavi: Priročnik o inkluzivnem oblikovanju in dostopu do informacij Več informacij o priorčniku  dobite na spletni strani Ministrstva za okolje in prostor (MOP): […]


Zavod DOSTOP in Zveza društev slepih in slabovidnih Slovenije sta izdala priročnik za načrtovanje talnega taktilnega vodilnega sistema »Z belo palico po mestu«. Priročnik je namenjen predvsem projektantom ter uradnim in odgovornim osebam s področja prostorskega načrtovanja. Z njegovo pomočjo lahko spoznajo posebnosti doživljanja prostora ter gibanja slepih in slabovidnih. Posledično lahko načrtujejo in vzdržujejo […]


Povzetek V pričujočem članku predstavljam osnovna načela, elemente in namige prilagajanja prostora z namenom varnejšega in lažjega preživljanja časa ter opravljanja najrazličnejših dejavnosti. Odgovarjam na vprašanje, kateri so tisti elementi, o katerih moramo tako strokovnjaki kot slepi in slabovidni ter njihovi bližnji premisliti pri prilagajanju prostora z namenom zagotavljanja in omogočanja čim višje stopnje samostojnosti […]


Povzetek Veščine orientacije in mobilnosti so tiste, ki slepemu in slabovidnemu posamezniku omogočajo samostojno, varno in učinkovito gibanje od točke a do točke b. Za usvojenost teh veščin je potrebno veliko znanja, vaj ter kakovosten trening orientacije in mobilnosti pod vodstvom tiflopedagoga. Da bi bil trening bolj učinkovit, mora tiflopedagog vanj vključiti tudi družino in […]


V prispevku avtorica predstavlja nekaj igrač za spodbujanje zaznavanja (na primer tip, vonj) in gibanja ter vaje ravnotežja in grafomotorike. Primerno izbrane igrače lahko otroku pomagajo razvijati različne veščine, ki jih bo potreboval pozneje v življenju. Igrače lahko spodbujajo motorični, jezikovni in gibalni razvoj, razvoj čutil in drugo. Pomembno je, da so igrače, ki jih […]


Povzetek Dostopnost okolja in s tem omogočanje enakih možnosti vsem je izrednega pomena. Na začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja so šole in rehabilitacijski centri za slepe ali slabovidne oblikovali številne prilagoditve okolja za varno in lažje potovanje svojih učencev in uporabnikov. Sedemdeseta leta so bila obdobje velikega aktivizma oseb s posebnimi potrebami. Leta 1980 se […]


21.11. 2014

DR. Lilli Nielsen

V pričujočem članku avtorica predstavlja eno vodilnih danskih tiflopedagoginj in nekaj njenih inovacij za lažje delo s slepimi in slabovidnimi. Njeno delo se je osredotočalo predvsem na razvoj slepih in slabovidnih otrok.


V pričujočem prispevku smo predstavili pomen vida oziroma vizualnih informacij za vsakega posameznika ter do kakšnih omejitev prihaja v povezavi s to tematiko pri osebah s slepoto in slabovidnostjo. Pregledali smo, kako so se raziskovalci spopadali z razumevanjem razvoja pri osebah s slepoto in slabovidnostjo ter nekoliko opisali značilnosti teh oseb pri motoričnem razvoju in […]


Osebe s slepoto in slabovidnostjo se v procesu prilagoditve na slepoto srečujejo z različnimi emocionalnimi in psihosocialnimi dejavniki ter ovirami v okolju, kar močno vpliva na njihovo kakovost življenja, ki je, v primerjavi z videčimi, nižja. Predvsem starejše osebe s slepoto in slabovidnostjo doživljajo večjo socialno izoliranost ter omejitve pri pridobivanju informacij in mobilnosti, hkrati […]


Orientacija in mobilnost sta pri osebah s slepoto ali slabovidnostjo korak k samostojnosti in neodvisnosti. Da bi bili čim boljši, pa ju moramo začeti uriti že v prvih letih otrokovega življenja. Predvaje za orientacijo in mobilnost pri malčkih so sestavljene iz urjenja motoričnih spretnosti, namenskega gibanja, senzornih veščin, prostorskih konceptov, sledenja in zaščitnih tehnik. Pri […]



Sintetizator govora

Biblos

Prijava na novičnik

Sledite nam na Facebooku

Twitter @ZDSSSKSS